Femke Broeders-Bol heeft op imponerende wijze de hun 800m gewonnen. Broeders-Bol maakte slechts kort geleden de overstap van de 400m horden naar de 800.
Voor Femke was dit haar 2e race op deze afstand ooit en haar eerste overwinning, nadat ze tijdens de Golden Spike in het Tsjechische Ostrava haar debuut maakte op de buitenbaan op deze afstand. Tijdens de Golden Spike liep ze in een tijd van 1.57.13 naar een 2e plek en eindigde achter de Zwitserse Audrey Werro. Hiermee zette ze de 3e Nederlandse tijd op deze afstand neer. In Hengelo hoopte Broeders-Bol onder de tijd van 1.57 te duiken. Ze bleef steken op 1.57,14 wat genoeg was voor de overwinning.