Amersfoortse start-up Buro Aangenaam helpt bedrijven bij personeelstekort

Foto: Buro Aangenaam

In een ongekend krappe arbeidsmarkt, is het voor steeds meer ondernemers een grote uitdaging om werknemers te vinden. Buro Aangenaam heeft een bewezen effectieve methodiek waardoor werkgevers zich onderscheiden en de juiste kandidaten aantrekken.

Buro Aangenaam is opgericht door ondernemers Jeroen Bos, Paul Leune en Willeke Stam. Paul en Jeroen zijn onder andere eigenaar van het marketingbureau LeadLogic, die vestigingen heeft in de Stadsring en Vathorst. Willeke is freelancer op het gebied van branding en (content)marketing en komt uit Harderwijk. Samen met Zwollenaar Emie Budde (Employer Brand Marketeer), vormen ze het team van Buro Aangenaam.

“We merkten dat er steeds meer vragen vanuit opdrachtgevers kwamen voor ondersteuning bij werving en selectie. De stap naar een aparte onderneming was daardoor voor ons een hele logische,” aldus de Amersfoortse Jeroen Bos. “Ja, en de methodiek die we al gebruikten, bleek ook succesvol bij het vinden van de juiste sollicitanten. Dus dat geeft extra vertrouwen dat Aangenaam een succes wordt,” vult Paul Leune aan.

“Vaak hebben bedrijven de marketing voor potentiële nieuwe klanten goed op orde, maar plaatsen ze een standaard-vacature als ze nieuwe medewerkers willen bereiken. Zonde, want in deze markt valt hier ontzettend veel winst te behalen,” legt Willeke Stam uit.

Buro Aangenaam is er voor de bedrijven die veel en/of doorlopend personeel zoeken. Met de positionering van het werkgeversmerk als basis, creëren ze content die opvalt tussen alle dertien in een dozijn vacatures en bedenken ze campagnes die potentiële kandidaten motiveert om op die solliciteerknop te drukken. Door de werkgever meer onderscheidend in de markt te zetten, kiezen de sollicitanten eerder voor die werkgever dan voor eentje met een standaardverhaal.

Ondanks dat de start-up pas net officieel gelanceerd is, hebben ze al mooie resultaten geboekt voor (onder andere) De Boterlap Harderwijk. “Het ging zelfs zó hard met de sollicitaties, dat we de campagne stop moesten zetten!” vertelt Willeke Stam lachend.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen