Sluit je aan bij We Are Public in Amersfoort

Via het platform We Are Public kan je op een nieuwe manier cultuur ontdekken en beleven. Voor een vast bedrag van 17 euro per maand word je lid en kun je onbeperkt naar geselecteerde concerten, voorstellingen, films en exposities in inmiddels 11 aangesloten steden in heel Nederland. En nu is het de beurt aan Amersfoort. Het startschot is op 15 maart om 17.00 uur in het monumentale pand De Volmolen.

Het doel: 500 leden vinden die zich voor 30 april aansluiten bij We Are Public in Amersfoort. Lukt dat, dan gaat het platform op 1 mei officieel van start.

Sluit je aan en haal We Are Public naar je stad

Op 15 maart wordt het startsein voor de Amersfoortse campagne in De Volmolen gegeven. Met de lancering start de zoektocht naar de eerste 500 leden in Amersfoort. Word je lid, dan kun je onbeperkt op cultureel avontuur bij een te gek aanbod bij de aangesloten partners. Je gaat pas betalen voor je lidmaatschap als het doel van 500 eerste leden is gehaald en We Are Public op 1 mei officieel lanceert.
Ontdek de beste concerten, voorstellingen, exposities en films van Amersfoort Bijna alle Amersfoortse theaters, concertzalen, podia, bioscopen en musea doen mee. We Are Public-leden kunnen straks terecht bij onder andere Flint, Fluor, Bibliotheek Eemland, KAdE, De Lieve Vrouw en Holland Opera. En dat niet alleen: met je We Are Public-pas heb je gratis toegang tot het hele programma in andere steden in Nederland, zoals in Amsterdam en Utrecht. De We Are Public-campagne wordt ondersteund door lokale ambassadeurs en vrijwilligers. Vanaf 15 maart gaan zij zich inzetten om de eerste 500 leden te vinden, samen met alle Amersfoortse culturele instellingen. De voortgang is te volgen op wearepublic.nl/amersfoort.

We Are Public: een bewezen concept

We Are Public is een non-profit organisatie opgericht door Bas Morsch en Leon Caren in 2014. Met als doel een community te vormen van culturele avonturiers én een nieuw zakelijk model voor de culturele sector ontwikkelen. Een model waarbij de zalen voller zitten en waarbij de makers en instellingen worden betaald voor het bezoek. Inmiddels is We Are Public hard op weg een landelijke beweging te worden. Eén community van Cultuuroptimisten die de cultuursector op zijn kop zet. Het resultaat na ruim 4 jaar We Are Public: 110.000 nieuwe cultuurbezoeken die gezamenlijk ruim €1.200.000 hebben opgeleverd voor cultuur. We Are Public heeft bewezen dat het nieuw publiek op de been brengt; leden gaan vaker de zalen en musea in, ontdekken nieuwe kunstvormen en komen op plekken waar ze anders niet zouden komen. Ledenonderzoek wijst uit; 95% van de We Are Public-leden geeft aan dat ze het merendeel van de voorstellingen niet zouden hebben bezocht zonder het We Are Public-lidmaatschap. Dus doe mee! Door de zalen in te gaan, de musea en de filmhuizen. Door te kijken en te luisteren naar dingen die je anders nooit zou hebben ontdekt.

Reacties