Welk kantoor wint the Healthy Urban Office Challenge?

Foto: Provincie Utrecht

In het kader van de Healthy Urban Office Challenge (HUOC) gaat de regio Utrecht in 2018 wederom op zoek naar de meest inspirerende projecten op weg naar groene, gezonde en slimme kantoren. Op 31 januari 2018 is de inschrijving voor deze tweede editie geopend. Inschrijven kan tot en met 11 april. Welk kantoor wordt hét voorbeeld van 2018?

Na de succesvolle editie van 2017 organiseren de provincie Utrecht, gemeente Utrecht, gemeente Amersfoort en de Economic Board Utrecht (EBU) nu een nieuwe editie.

Winnaar eerste challenge

Het bedrijf Warmtebouw Utrecht BV was in 2017 de winnaar van de eerste Healthy Urban Office Challenge. De bokaal staat bij de receptie. Directeur Herman Schiltkamp: ‘We gebruiken de prijs bijvoorbeeld in onze promotieactiviteiten’. Naast de publiciteit heeft Warmtebouw ook een prijzenpakket gekregen met producten en diensten die helpen om de ambities verder waar te maken. De waarde: 20.000 euro. De Challenge heeft het familiebedrijf nieuwe samenwerkingspartners en veel extra kennis opgeleverd.

Schiltkamp: ‘Als mensen overwegen om mee te doen, kunnen ze me zeker bellen om ervaringen uit te wisselen. Ik ben heel benieuwd welke partijen zich voor de editie van 2018 gaan inschrijven!’.

Jury

Jaap van Rhijn is juryvoorzitter van de HUOC 2018. Hij is binnen het Deltaplan duurzame renovatie van de Dutch Green Building Council voorzitter van de werkgroep kantoren, en ziet de Healthy Urban Office Challenge als een mooie manier om best practices binnen deze sector boven tafel te krijgen. “Veel partijen zijn al aan de slag met de verduurzaming van kantoren. Er zijn echter ook nog veel eigenaren en gebruikers die niet goed weten waar ze moeten beginnen. We hopen er met deze Challenge voor te zorgen dat partijen elkaar inspireren om de lat hoog te leggen”.

Criteria

De inzendingen worden beoordeeld aan de hand van 7 criteria: Energie, Circulair, Mobiliteit, Gezondheid, Groen, Slim en Borging in de organisatie. De winnaar ontvangt naast publiciteit en een trofee een prijzenpakket met daarin producten en diensten die helpen de duurzaamheidsambities verder te realiseren. De prijzenpartners en totale waarde van het pakket worden gedurende de Challenge bekend gemaakt.

Reacties