Amersfoort kanshebber voor nationale Citymarketing Award

Foto: Amersfoort.nieuws.nl

De ‘Regiomarketingsstrategie internationaal toerisme’ van regio Utrecht is één van de drie genomineerden voor de Nationale Citymarketing Award. Dit project valt vooral op door de ‘Utrechtse’ samenwerking, waarbij niet één stad of gebied het ‘belangrijkst’ is. Deze nominatie is een mooie erkenning voor het werk van de regiomarketeers.

City- en regiomarketingorganisaties in regio Utrecht hebben een gezamenlijke toeristische regiomarketingstrategie ontwikkeld voor ‘Utrecht Region’, het gebied van Bunschoten tot Leerdam en van Woerden tot Woudenberg. De regio is als één toeristische bestemming gepositioneerd om zo nieuwe bezoekers (toeristen, dagjesmensen) uit Nederland, Duitsland en België aan te trekken met interesse in citytrips en recreatie in de regio. Een mooi voorbeeld is het themajaar van ‘Mondriaan tot Dutch Design’, een geslaagde samenwerking tussen de steden Amersfoort en Utrecht.

Sterkere regio

De ‘Utrechtse manier’ van samenwerken met een coalitie van marketingorganisaties maakt ‘Utrecht Region’ bijzonder. Steden, gebieden, marketingorganisaties en VVV’s werken nauw samen. Het toeristische regiomarketingplan wordt ondersteund door 14 gemeenten en de provincie. Gedeputeerde Pim van den Berg: “Ik geloof echt in deze regiomarketingstrategie. Dit omdat we alleen door samen te werken voldoende slagkracht kunnen creëren om datgene wat onze provincie zo typeert in de schijnwerper van de (inter)nationale bezoeker kunnen zetten. Door goede samenwerkingen als deze, kunnen we bezoekers verleiden om meer activiteiten te ondernemen in de provincie. Dat is gewoon goed voor de regionale economie, het vestigingsklimaat en voor internationaal talent.”

Nationale City Marketingaward

Naast de coalitie van Utrechtse marketingorganisaties zijn ook Marketing Oost (regio Zwolle) en de Gemeente Den Haag genomineerd. De Award wordt op 6 februari, op het jaarlijkse congres uitgereikt door Netwerk Citymarketing Nederland. Tijdens het congres bepalen een vakjury en de deelnemers van de Dag aan de Citymarketing de winnaar van deze Award.

Reacties