Amersfoortse ondernemers breiden uit met nieuwe start-up LeadBot

Foto: LeadBot

Amersfoort kent ruim 18.000 ondernemers en daar is onlangs een nieuwe start-up bij gekomen. De eigenaren van LeadBot hebben bewust voor Amersfoort gekozen als hun vaste uitvalsbasis, waar al een deel van hun marketingbureaus gevestigd is. De start-up en hun marketingtool kende een vliegende start en heeft ambities om het bedrijf groter uit te bouwen.

Nieuw Nederlands software label

LeadBot is een nieuwe tool bedacht en ontwikkeld door Nederlandse ondernemers. De tool verbetert de online ervaring voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers en ondersteunt marketeers bij het optimaliseren van de resultaten op hun websites.

Daarnaast is er vanuit de consument behoefte aan contact, waar LeadBot zich onderscheidt ten opzichte van – veelal door consumenten gevreesde – chatbots. De bedenkers van LeadBot hebben daar een oplossing voor gevonden. LeadBot begroet de websitebezoeker, laat de belangrijkste knoppen van de website zien en verlaagt de drempel om contact op te nemen.

Vliegende start

Na twee jaar van ontwikkelen is de tool afgelopen jaar op de markt gekomen. LeadBot is ontwikkeld op basis van de ervaringen van digitale marketeers, voor marketeers en eigenaren van websites. De eigenaren van LeadBot hebben al een tweetal marketingbureaus en weten daardoor exact wat er speelt in de wereld van consultancy en marketing. De tool zorgt ervoor dat de websitegebruiker een betere ervaring heeft en dat de marketeer meer resultaat behaalt.

Ambitie

Dat de mensen achter LeadBot een grote ambitie hebben, steken ze niet onder stoelen of banken. Mede-eigenaar Lammert Heek vertelt over de gezamenlijke ambitie: ‘’Er zijn alleen in Nederland al 2,2 miljoen bedrijven en duizenden marketingbureaus. Dat zijn samen heel veel websites die meer resultaat kunnen opleveren door de inzet van LeadBot. We hebben ons product zo doorontwikkeld dat het staat als een huis en nu gaan we met onze unieke tool eerst de Nederlandse en daarna de buitenlandse markt veroveren.’’ Een goede ontwikkeling voor de Nederlandse consument en zakelijke markt, wat allemaal vanuit Amersfoort wordt uitgedacht en aangestuurd.

Amersfoort als basis

Jeroen Bos, tevens inwoner van Amersfoort, vertelt over de keuze om het bedrijf in Amersfoort aan de Stadsring te vestigingen: ‘’We hebben al twee marketingbureaus en ons hoofdkantoor daarvan zit dertig kilometer verderop in Ermelo. Vanuit daar hebben we een extra kantoor in Amersfoort geopend, zodat onze bestaande en nieuwe medewerkers een tweede thuisbasis hebben. Omdat LeadBot zich richt op bedrijven in heel Nederland en we collega’s uit het westen van het land hebben, hebben we gekozen voor Amersfoort als vaste basis. Dat werkt heel prettig en we hebben zeker de visie om vanuit hier ons bedrijf verder uit te bouwen.’’

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen