Campagne ‘Ontdek Amersfoortse musea’ van start

Foto: Citymarketing Amersfoort

Amersfoort heeft een prachtig aanbod aan culturele musea die boeiend zijn voor jong en oud. Toch zal een dagje musea niet altijd als eerste opkomen in het hoofd van de jongvolwassen toerist of bewoner. Een klein zetje in de rug kan hierbij helpen. Citymarketing Amersfoort besloot dit zetje te geven aan de hand van een dynamische videocampagne.

Amersfoortse musea bieden een unieke beleving

Voor het maken van de museum video zijn beelden geschoten bij Museum Flehitehet MondriaanhuisKunsthal KAdEMusiom en Kamp Amersfoort. De insteek van de video is dat de bezoeker in deze musea kunst voelt, hoort, ziet en ervaart op een bijzondere manier. De focus ligt op een stuk beleving, wat voor de doelgroep jongvolwassen een belangrijke waarde is. Een dagje musea in Amersfoort is een immersive experience die de bezoeker bij blijft. Aan het einde van de video wordt de kijker verwezen naar de pagina cultureletrip.nl.

Breed inzetten

Videocontent is dè manier om de doelgroep jongvolwassenen te bereiken. Citymarketing Amersfoort heeft breed ingezet op de verspreiding van de content. Zo is de video te zien voor het winkelend publiek in Utrecht in de mini bioscoop van UITalage Utrecht en eigen culturele etalage in het voormalige Zizzi-pand in de Langestraat. Daarnaast worden ook de social media kanalen van Citymarketing Amersfoort ingezet en is de video tussen 30 september en 15 november 2021 te zien als STER-reclame.

Bron: Citymarketing Amersfoort

Reacties