Content Amersfoort van start

Foto: Content Amersfoort

Maandag is Content Amersfoort gelanceerd, een nieuw lokaal initiatief, opgestart door vier Amersfoortse ondernemers, met een keiharde belofte: Amersfoort met Amersfoort laten ondernemen. Content Amersfoort, een initiatief van Amersfoortse ondernemers Rob Hakvoort, Mark Pot, Danny Rietveld en Edwin van Korlaar, is hét platform dat dit vanaf 1 juni mogelijk maakt voor Amersfoortse bedrijven en particulieren. Met als credo: ‘Wij Amersfoorters, wij ondernemen samen.’

De allerbeste deal haal je natuurlijk in eigen stad. Dat is de stellige overtuiging van de initiatiefnemers.Stel, je onderneemt in Amersfoort en hebt nieuwe bedrijfskleding nodig. Of beplanting voor je nieuwe kantoor. Google is your friend, zou je denken. Maar regelmatig kom je vanwege gesponsorde zoekresultaten buiten je eigen stad uit. En dat is zonde’, aldus Mark Pot. ‘Dankzij Content Amersfoort is dit straks verleden tijd en kun je overzichtelijk lokaal inkopen. Dit honderd procent Amersfoortse platform brengt vraag en aanbod concreet bij elkaar, met een actueel Amersfoorts bedrijvenregister waar organisaties hun producten, diensten én vragen op een profielpagina presenteren.’

Business gunnen

Dit is wat Amersfoort mist, zo luidt de stellige overtuiging van de initiatiefnemers van Content Amersfoort. Hun idee ontstond op een netwerkbijeenkomst. ‘We stonden bij elkaar, keken om ons heen en kwamen erachter dat we veel gezichten wel kennen, maar lang niet met iedereen zakendoen’, vertelt Rob Hakvoort, commercieel directeur van Facility Service. ‘Ik zei: hoe mooi zou het zijn als we elkaar beter weten te vinden en zo de business in Amersfoort houden? Met zoveel prachtige Amersfoortse bedrijven kan het toch niet waar zijn dat er geen plek is die dat mogelijk maakt?’

Die plek is er nu. Content Amersfoort gaat voor de beste lokale match. Met onafhankelijk advies over de beste leverancier uit Amersfoort, zonder verplichtingen. ‘Zie ons als de partij die het Amersfoortse bedrijfsleven letterlijk in beeld brengt’, zegt Edwin van Korlaar. ‘De Gouden Gids van nu, met naast offline advies een digitale portaal waar je alle informatie kunt ophalen.’

Lokaal kopen

‘De intentie om in Amersfoort samen te ondernemen leeft al langer, wij maken het nu concreet met een complete infrastructuur’, vult Mark Pot aan, algemeen directeur POT Verhuizingen & Logistiek. ‘Lokaal zakendoen betekent minder vervoersbewegingen, minder files, minder CO2-uitstoot en meer betrokkenheid bij je leefomgeving. Goed voor de stad, goed voor ons allemaal.’

Ook voor inwoners van Amersfoort is er veel te halen bij Content Amersfoort. Zij kunnen snel en eenvoudig zoeken naar de beste deal, er komt een lokale vacaturebank en Content Amersfoort organiseert initiatieven om de stad leuker te maken.

Een lach brengen

Van het kwartet ondernemers neemt Danny Rietveld de dagelijkse leiding van Content Amersfoort op zich. Als ondernemer heeft hij jarenlange ervaring in Amersfoort. Hij heeft er zin in: ‘Ik heb deze stad en haar ondernemers de afgelopen twaalf jaar in mijn hart gesloten. Mijn doel? Ik wil een lach brengen op de gezichten van mensen, voor meer tevredenheid over hun leefomgeving zorgen. Vraag en aanbod matchen, ondernemers helpen met vraagstukken, maatschappelijk een steentje bijdragen en simpelweg leuke dingen met elkaar bereiken, zodat we meer content kunnen zijn. Het concept Content Amersfoort bevat hiervoor alle ingrediënten. Het nieuwe avontuur lonkt, ik heb er zin in!’

1 juni gaat Content Amersfoort live. Dan vindt de kick-off plaats. Bedrijven kunnen in de tussentijd al lid worden. Meer informatie over de lidmaatschappen en alle voordelen is in te winnen bij de vier initiatiefnemers, en te vinden op www.contentamersfoort.nl

Reacties