Vier de zomer als een VIP op de Heuvelrug

Waterpret in het Henschotermeer
Foto: Regionaal Bureau voor Toerisme

Voor iedereen die deze zomer op de Heuvelrug verblijft, lanceert Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei “Vier de Zomer als een VIP op de Heuvelrug”. Bezoekers kunnen gebruik maken van diverse aanbiedingen bij attracties, musea en restaurants. De kortingsactie is (beperkt) verkrijgbaar bij de lokale VVV informatiepunten, campings en hotels op de Heuvelrug.

Met de zomeractie wil het RBT bezoekers en bewoners inspireren om er op uit te trekken in eigen land. In de zomerperiode worden er veel activiteiten georganiseerd zoals wandel- en fietsevenementen, culinaire- en culturele festivals en bijzondere markten. De “Vier de zomer als een VIP op de Heuvelrug” actie inspireert om de Heuvelrug te ontdekken en als een VIP te genieten van de zomer.

Op de Heuvelrug viert iedereen de zomer als VIP

Op de Heuvelrug is in de zomervakantie voor iedereen wat te beleven. Cultuur en historie liefhebbers kunnen met korting een bezoek brengen aan Stadsmuseum Rhenen, Kasteel Groeneveld en het Nationaal Militair Museum. Kids kunnen zich uitleven in de speeltuinen van de Pyramide van Austerlitz en Blik & Burgers terwijl ouders heerlijk genieten van de zon op het terras. En om de dag goed af te sluiten kunnen bezoekers heerlijk dineren bij Restaurant Grebbelounge, Restaurant Mucha en Hugo’s Pannenkoeken. Ook aan bezoekers met wielen is gedacht, er zijn speciale wandelroutes ontwikkeld voor bezoekers met rolstoelen of kinderwagens.

Het belang van een goed zomeraanbod

Met bijna 2 miljoen overnachtingen in hotels, op campings en in vakantieparken is de Heuvelrug goed voor ruim 60% van het verblijfstoerisme in de provincie Utrecht. Op de Heuvelrug is het economisch belang met een toegevoegde waarde van 675 miljoen euro per jaar zelfs ruim hoger dan het landelijk gemiddelde. Daarnaast biedt de gastvrijheidseconomie zo’n 20.000 mensen werk en levert de sector een grote bijdrage aan het voorzieningenniveau in de dorpen en steden. In een aantal gemeenten verdubbelt het aantal ‘tijdelijke’ inwoners in de zomermaanden. Een goed zomeraanbod is daarom essentieel. Daarnaast brengen evenementen en activiteiten in de regio de bezoekers richting de stad, waar ze tevens kunnen genieten van een divers winkelaanbod.

Regionale samenwerking

Om tot een zomeractie te komen met een divers en aantrekkelijk aanbod heeft RBT Heuvelrug & Vallei de samenwerking opgezocht met toeristische en recreatieve partijen in de regio. Uit elke bij het RBT aangesloten gemeente is een activiteit uitgekozen die past bij één van de thema’s waar het RBT zich mee bezig houdt. De thema’s zijn onder andere Kastelen & Buitenplaatsen, innovatie in de verblijfsrecreatie, toegankelijkheid, Vuelta 2020, Zomer in Veenendaal, het Gilbertjaar 2019 en het Heuvelrug Magazine.

Reacties