Graffiti voor zichtbaarheid

Foto: AWP

Constantijn Wekx is kandidaat voor ‘AWP niet politiek wel deskundig’: ,,Niet alleen voor mezelf maar ook voor de toekomst van mijn kinderen. Het eerste speerpunt in het verkiezingsprogramma van de AWP spreekt me daarom ook zo aan: ‘Voor onze kinderen, want ook zij hebben recht op droge voeten en schoon water’.’’

“We doen alles om zichtbaar te zijn”, zegt Constantijn Wekx. Constantijn is kandidaat voor ‘AWP niet politiek wel deskundig’ bij de verkiezingen van het algemeen bestuur van waterschap Vallei en Veluwe. Constantijn heeft de Amersfoortse street artist Remko Kollen gevraagd een in het oog springend kunstwerk te maken in het Skatepark Vathorst.

De landelijke politieke partijen ontvangen voor verkiezingen grote budgetten en zendtijd politieke partijen. Een partij als AWP krijgt geen cent en geen seconde en moet daarom op een andere manier de aandacht van de kiezer trekken voor het verkiezingsprogramma van AWP.

Bovendien, de politieke partijen hebben vooral oog voor het belang van de zetelverdeling in de Eerste Kamer. Deze wordt bepaald door de uitslag van de verkiezingen van provinciale staten. Deze zijn gelijk met de waterschapsverkiezingen. In de media gaat het daarom vooral over het klimaatakkoord, de pensioenen en werknemers uit Polen.
Dat het AWP verkiezingsprogramma inhoudelijk sterk is en wel gaat over de taken van een waterschap is niet voldoende. Daarom moet AWP het anders doen om aandacht te krijgen. Met een heel bescheiden campagnebudget dat de leden van AWP zelf hebben gespaard. Dank je wel voor deze mooie aandachttrekker tegenover de Ikea in Vathorst, Amersfoort, Constantijn!

Hier kun je zien hoe de gerenommeerde Amersfoortse street artist Remko Kollen deze liefst 15 m2 grote graffiti maakte. The making of!

Reacties