Een weekje ‘Minderen’

Foto ter illustratie
Foto: Publiek domein

Aanstaande donderdag (1 november) start de week van Minderen voor Kinderen. Een initiatief van UNICEF Nederland en LINDA.foundation waarbij heel Nederland wordt opgeroepen om een week lang te minderen op extra uitgaven.

Besparen op (vaak) dagelijkse extraatjes is een kleine moeite en het geld dat het oplevert, kan voor een ander veel waard zijn. Hiervoor is er speciaal een app ontwikkeld, waarin je bewust bijhoudt op welke ‘luxe’ artikelen, zoals die koffie to go, je één week lang gaat minderen. Alle kleine beetjes helpen voor kinderen die het moeilijk hebben, zowel in binnen- als buitenland. Een bioscoopje minder bijvoorbeeld, is voor een kind handschoenen en een muts voor de winter. Nog wat feiten op een rij:

UNICEF Nederland en LINDA.foundation

UNICEF en LINDA.foundation bundelen voor deze nationale en jaarlijks terugkerende campagne hun krachten en maken zich sterk voor één gemeenschappelijk doel: het verbeteren van de leefomstandigheden van kinderen over de hele wereld.

UNICEF Nederland

UNICEF werkt op de moeilijkste plekken ter wereld, om de meest kwetsbare kinderen te bereiken, hen te helpen overleven en hun rechten te beschermen. Dat doen we voor kinderen ver weg en dichtbij. We zijn er voor kinderen na een natuurramp of middenin een conflict. Voor kinderen op de vlucht, waar ook ter wereld, en voor kinderen in Nederland. UNICEF, voor ieder kind.

LINDA.foundation

LINDA.foundation, een initiatief van Linda de Mol en uitgeverij Mood for Magazines, stelt zich ten doel om gezinnen met kinderen, die in armoede leven een steuntje in de rug te geven.
De geselecteerde gezinnen ontvangen van de LINDA.foundation éénmalig een set cadeaukaarten waarmee zij producten kunnen kopen bij Albert Heijn, Hema, C&A en Intertoys.
De LINDA.foundation garandeert dat 100% van de donaties ten gunste van de doelgroep komt.

Reacties