De vuurproef voor creatief bureau

Foto: GivingBrandsEnergy

Lange dagen, lage temperaturen en en een flinke dosis fun. GivingBrandsEnergy presenteert: de productieweek! Hoe gaat het maken van een campagne nu in zijn werk?

Dinsdagochtend vertrok de Haagsche colonne 4-wielers in alle vroegte naar Amersfoort. Achterbanken bepakt met collega’s en camera’s, allen afkomstig uit eigen bureau. De een keek vrolijk, de ander kon nog wel een paar uur slaap gebruiken. Het was een bijzondere week voor creatief bureau GivingBrandsEnergy. Voor het eerst lag de gehele productie, van concept tot product, in eigen handen! En dat beviel goed.

De groene stad Amersfoort was het toneel van de verkeersveiligheidscampagne: Veilig op Weg! Een mooie stad voor een mooie campagne. Guur weer en lange dagen maakten die week de dienst uit. Het team werd er heet noch koud van; zij hebben keihard lopen knallen op de filmset. Ook de iconische vrachtauto, een ware eyecatcher voor omstanders, was afgelopen week volop aanwezig.

Schepping begint met visie

De vormgeving van het creatieve concept lag op het bord van het bureau. En dat is leuk, je eigen kijk op camera zetten. De vrijheid die deze manier van werken biedt, creëert vrij baan voor de creativiteit van het bureau. Ook Transport- en Logistiek Nederland, oprichter- en initiatiefnemer van de verkeerscampagne, was erg te spreken over de productie. Bekende gezichten, een persoonlijke aanpak en een klein team. Dat maakte de afgelopen week niet alleen geslaagd, maar ook ontzettend leuk!

Improvisatie en flexibiliteit

Onverwachte obstakels kan je altijd tegen het lijf lopen. Zo was deze week ook de grote vuurproef voor het productieteam. Om het uur een batterij vervangen, boze bestuurders kalmeren en het veelal ontbreken van een fatsoenlijk toilet; het hoorde er allemaal bij. Gelukkig is het communicatiebureau niet alleen creatief, maar ook flexibel en probleemoplossend ingesteld. Zo was de visagiste tevens verkeersregelaar, stuurde zij een team ruige mannen aan en leerde de mannelijke filmster een scrub te maken van suiker.

In retroperspectief was dit een spannende stap om te zetten. Je trekt als bureau een hele andere schoen aan. “Wij vinden dat deze schoen ons goed past en staan te trappelen om de volgende stap te zetten.”

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen