Tandartspraktijk van het jaar nu ook een lieve tandarts

TC Amersfoort Vathorst Praktijk van het jaar 2018
TC Amersfoort Vathorst Praktijk van het jaar 2018
Foto: De Lieve Tandarts

Tandheelkundig Centrum Amersfoort Vathorst is een lieve tandarts! De tandartspraktijk van het jaar 2018 nam onlangs het keurmerk De Lieve Tandarts in ontvangst.

Het keurmerk, dat aan een praktijk verleend wordt na een uitgebreide intake, geldt als een bevestiging van de persoonlijke aandacht en intensieve begeleiding van patiënten, in het bijzonder angstpatiënten en kinderen. Daarmee levert het tandheelkundig centrum in Amersfoort tevens een belangrijke bijdrage aan de landelijke missie van De Lieve Tandarts: iedereen weer naar de tandarts!

Tandheelkundig Centrum Amersfoort Vathorst is het mondzorgcentrum van nu. Met maar liefst zestien verschillende mondzorgdisciplines onder één dak, is het centrum zelfs uniek in Nederland. “Pure mondzorg in optima forma. Alle loketten voor mondzorg zijn hier aanwezig, zowel de horizontale als de verticale verwijzing”, stelt tandarts en praktijkeigenaar Remco Scheringa. “We zijn in staat mensen in één omgeving te behandelen, in elk specialisme binnen de mondzorg. Daardoor zijn we als centrum toegankelijk en maken we tevens behandelingen toegankelijker. Samen met de patiënt wordt bepaald wat nodig is en welke behandeling uitgevoerd wordt. We nemen alle drempels weg en de tandarts blijft de centrale spil.”

“De tandarts als sturende factor binnen een specialistisch team van collega’s met dezelfde ideeën en werkwijzen, biedt de patiënt zekerheid, vertrouwen en ontspanning tijdens behandelingen”, vervolgt Scheringa. Om daar aan toe te voegen: “Dit is de praktijk van de toekomst, dit is waar we als gemeenschap naartoe gaan. We brengen tandheelkunde naar een niveau, waarbij iedereen geniet van totaalzorg.” Een ontwikkeling welke op waardering kan rekenen, zo blijkt uit de uitverkiezing tot ‘Tandartspraktijk van het Jaar 2018’. “Een geweldige ervaring en een verkiezing met waarde, aangezien deze is uitgeschreven door de tandheelkundige industrie.”

Alle specialismen daargelaten, het is preventie dat de boventoon voert in het moderne tandheelkundige centrum. “Alle mogelijke problemen die we kunnen voorkomen, proberen we te voorkomen. Dat begint bij het spelenderwijs opleiden van kinderen tot het afspreken van een persoonlijk behandelplan voor volwassenen.” Nieuwe patiënten ontvangen een ruim opgezette brochure, zodat zij een compleet beeld krijgen van de praktijk en de geboden mondzorg. “We denken alleen uit het belang van de patiënt, daarom hebben we het centrum zo opgezet. Open communicatie, duidelijke uitleg en snelle service. U bent er zeker van dat u snel geholpen wordt.”

“Het tandartsvak van tegenwoordig is zo breed. Wij willen laten zien dat binnen elke discipline patiëntzorg centraal staat. De Lieve Tandarts is hier een bevestiging van. De naam van het keurmerk dekt de lading. Het gebit is voor veel mensen een ‘dingetje’. Als behandelaar moet je daar aardig en vriendelijk mee omgaan, maar ook goed en doortastend zijn. Zodat iedereen een leven lang kan genieten van een gezonde mond en een stralend gebit.”

Over het keurmerk De Lieve Tandarts

Het is de missie van bemiddelingsplatform De Lieve Tandarts om heel Nederland weer naar de tandarts te helpen. Uit onderzoek is gebleken dat 3,5 miljoen mensen in Nederland niet of zelden naar de tandarts gaan. Landelijk verbindt De Lieve Tandarts tandartsmijders en lieve tandartsen, onder meer door lieve tandartsen op een positieve manier onder de aandacht te brengen bij iedereen die wegens angst of om praktische redenen niet (meer) regelmatig naar de tandarts gaat. Via www.delievetandarts.nl vinden mensen een lieve tandarts in hun omgeving en wordt ook overstappen gratis geregeld.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen