Dirk stopt met promotie energiedrankjes

Dirk stopt met promotie energiedrankjes
Dirk stopt met promotie energiedrankjes
Foto: Publiek domein

Supermarktketen Dirk van den Broek stopt per zondag 2 september met de promotie van energiedrankjes. De producten koop je niet meer in de aanbieding, vind je niet meer terug in de weekfolder en zie je niet meer terug in aparte displays in de supermarkt.

Directeur Marcel Huizing legt deze keuze uit: “Bij Dirk stoppen we met aanbiedingen en acties rond dit product, zodat we het niet langer extra stimuleren onder onze gehele klantenkring. Daarnaast verstrekken we  informatie richting de consument over de samenstelling van producten en hoeveel suiker ze bevatten.”

Nieuwe schapcommunicatie

Bij de sappen en frisdranken vind je op de schapkaarten een kleurindicatie. Deze kleur staat voor het suikergehalte en varieert van geel voor geen suiker tot donkerrood voor hoog in suiker. Uiteindelijk wordt dit voor het hele assortiment doorgevoerd.

Gezonde keuze

Huizing: ‘We blijven allerlei soorten voeding aanbieden, maar stimuleren hierbij wel zoveel mogelijk de gezonde keuze. Dit zie je in de folder terug, maar ook bij de indeling van onze schappen. Gezondere producten krijgen een prominentere plek. Ook in het Dirk magazine met gezonde recepten. Zo helpen we consumenten bij het maken van een gezonde keuze. Gezonde voeding hoeft namelijk niet duur te zijn als je bij Dirk je boodschappen haalt.’

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen