Vermiste post terug bij gemeente

Foto: Pixabay.com

Onlangs heeft de gemeente bericht gekregen dat een medewerker van Cycloon Post&Fietskoeriers op grote schaal poststukken van de gemeente heeft achtergehouden. Inmiddels zijn de poststukken door de gemeente geïnventariseerd.

Met alle inwoners die een poststuk niet ontvangen hebben, wordt de komende weken schriftelijk of telefonisch contact opgenomen. In dit contact licht de gemeente toe om welke post het gaat en wat dit voor hen betekent.

Gevolgen over het algemeen klein
In totaal zijn 2.274 poststukken van de gemeente aan inwoners niet bezorgd. Deze poststukken zijn ongeopend bij de gemeente teruggekomen, dus de inhoud ervan is niet aan anderen bekend geworden. Voor het grootste deel van de post blijkt dat er geen grote gevolgen zijn voor inwoners.

Over de achtergehouden postverzending
De post is door één medewerker van Cycloon Post&Fietskoerier achtergehouden. Naar aanleiding van diverse klachten over postbezorging, die de gemeente aan Cycloon heeft gemeld, heeft Cycloon nader onderzoek naar deze bezorger gedaan. De achtergehouden post is op 2 maart 2017 ongeopend aan de gemeente overhandigd. Sindsdien heeft de gemeente op een zorgvuldige manier inzichtelijke gemaakt om welke stukken het precies gaat en wat de gevolgen zijn van het niet bezorgen.

Vragen
Mocht u vragen hebben, dan kunt u bellen met de gemeente via 14 033.

Bron: gemeente Amersfoort

Lees ook:
– Postbode houdt duizenden brieven achter

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen