Efteling waarschuwt voor nep-actie

Foto: Efteling facebook

De Efteling waarschuwt op facebook voor een winactie, waarbij deelnemers tickets kunnen winnen ter gelegenheid van de 70e verjaardag van de Efteling.

Wie de link aanklikt komt bij een enquête met drie vragen. Na het insturen van de antwoorden worden deze geanalyseerd en krijgt u de melding dat u winnaar bent van twee kaarten. Het enige wat u dan nog moet doen om deze kaarten te ‘innen’ is je winst te delen op Facebook met de tekst  ‘Bedankt voor mijn tickets! #Efteling’.

Deze actie is niet geïnitieerd door de Efteling, laat de Efteling weten. Bovendien bestaat de Efteling dit jaar 65 jaar en geen 70 jaar. Zij neemt dan ook afstand van deze en waarschuwt mensen om niet deel te nemen. Winacties van de Efteling worden alleen via de officiële kanalen, zoals website, nieuwsbrief en de eigen social media kanalen, van de Efteling aangeboden.

Efteling adviseert om alléén via de officiële Efteling-kanalen tickets aan te schaffen of deel te nemen aan winacties. De Efteling verstrekt nooit adresgegevens en/of e-mailadressen aan derden, zoals in de disclaimer is opgenomen. Bij het deelnemen aan deze nep-actie, waarbij uw privé gegevens worden gevraagd, weet u niet wat er met uw gegevens gebeurd. Het is aannemelijk dat uw gegevens worden doorverkocht aan bedrijven die spam versturen.

Ook de KLIM en Walibi blijken last te hebben van dergelijke nep-acties.

Reacties