Burgerzaken gemeente tijdelijk gesloten

Foto: Gemeente Amersfoort

Van donderdagavond 8 oktober tot en met maandag 12 oktober is de online dienstverlening van burgerzaken niet bereikbaar. Van vrijdag 9 oktober 12.00 uur tot en met maandag 12 oktober zijn ook de balies van burgerzaken gesloten.

Dit betekent dat u bijvoorbeeld geen paspoort of identiteitskaart kunt aanvragen, geen verhuizingen kunt doorgegeven en geen geboorte- of overlijdensaangifte kunt doen. Ook kunt u geen documenten afhalen.

De sluiting is nodig omdat de gemeente Amersfoort over gaat op een nieuw systeem. Het omzetten naar het nieuwe systeem kost tijd, waardoor tijdelijk de huidige systemen niet te gebruiken zijn.

Weer open

U kunt vanaf dinsdag 13 oktober weer online zaken doen via www.amersfoort.nl. De balies van burgerzaken zijn dinsdag 13 oktober vanaf 9.00 weer open.

Wilt u iets bij Burgerzaken regelen dat niet kan wachten? Zorg er dan voor dat u vóór vrijdag 9 oktober een afspraak maakt of online uw zaken regelt op www.amersfoort.nl.

Baliebezoek alleen op afspraak

Wilt u tijdens openingstijden naar de gemeente toekomen? U kunt de balies van het stadhuis alleen op afspraak bezoeken. Een afspraak kunt u maken via www.amersfoort.nl of u kunt bellen naar telefoonnummer 14 033.

Bron: gemeente Amersfoort